Reklamacje i zwroty
Jak zwrócić zakupiony towar ?
Jak wymienić zakupiony towar?
Jak zareklamować wadliwy / uszkodzony produkt?
1. Jak zwrócić zakupiony towar ?
Każdemu klientowi będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu Cywilnego i korzystającemu ze sklepu internetowego TwojeCzęści24.pl przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od zawartej umowy zakupu towaru bez podania przyczyny.
W przeciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki możesz zrezygnować z zakupu i zwrócić nam zakupiony produkt.
Podaj nam numer zamówienia który znajduję się na dokumencie sprzedaży i prześlij go na adres mailowy zwroty@twojeczesci24.pl, my poinformujemy Cię o dalszych krokach postępowania. Wzory dokumentów zwrotu i reklamacji można pobrać w zakładce "Pliki do pobrania" w stopce strony
Zwracany towar nie może być towarem używanym (nie może nosić śladów montażu lub eksploatacji).
Na czas transportu zalecamy zapakowanie towaru w dodatkowe pudełko. Zwrot świadczeń powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zamawiający ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru w wysokości opłaty pocztowej za wysyłkę towaru. Wysokość tych kosztów, które ze względu na swój charakter (np. wagę lub rozmiar) może wynieść maksymalnie ok. 5000 PLN
2. Jak wymienić zakupiony towar?
W przeciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki możesz wymienić zakupiony produkt na inny. W takim przypadku zwróć nam zakupiony produkt i opisz na co chcesz go wymienić. Dostarczymy ci nowy towar wraz z korektą dokumentu sprzedaży.
Zdecyduj jaki produkt chcesz otrzymać w zamian. Różnice kwot i ilości nie wpływają na możliwość dokonania wymiany więc możesz wybrać dowolne, potrzebne Ci towary. Wskaż je wypełniając dane w oświadczeniu wymiany. Pamiętaj jednocześnie, iż zwracany towar musi posiadać oryginalne, nieuszkodzone opakowanie, nie może być towarem używanym (nie może nosić śladów montażu lub eksploatacji) jak również nie może być w żaden sposób uszkodzony bądź zniszczony.
By zabezpieczyć opakowanie oryginalne i znajdujący się w nim towar na czas transportu zalecamy zapakowanie go w dodatkowe pudełko.
Koszt przesyłki zwierającej towar zwracany, lecz zgodny z pierwotnym zamówieniem w całości pokrywa zwracający.
Nowe towary dotrą do Ciebie przesyłką kurierską. Jej koszt będzie zgodny ze standardowymi kosztami wysyłki towaru opisanymi w koszyku zamówień oraz regulaminie. Kurier pobierze pełną należność za nowo zamówionego towaru powiększoną o ewentualne koszty dostawy. Osobno zostanie zwrócona należność za towary wcześniej odesłane.
Zgłoszenia rozpatrywane są w terminie 14 dni roboczych od daty dostarczenia produktu do naszego sklepu. O wyniku zawiadamiamy telefoniczne lub mailem.
3. Jak zareklamować wadliwy / uszkodzony produkt ?
W przypadku gdy produkt, który otrzymałeś jest wadliwy lub ujawni wadę w trakcie użytkowania (w okresie objętym gwarancją) należy zgłosić ten fakt jako reklamację.
Należy pamiętać aby zawsze sprawdzić stan i ilość towaru oraz stan jego opakowania oryginalnego w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia wad lub uszkodzeń należy odmówić przyjęcia przesyłki, spisać protokół (podpisany przez kuriera) a następnie skontaktować się z nami.
Wszystkie reklamowane towary należy dostarczyć w stanie, w jakim je zdemontowano i nie należy podejmować prób naprawy przed ich reklamacją.
Reklamacje wszystkich części elektrycznych i elektronicznych będą rozpatrywane tylko po dostarczeniu zaświadczenia o ich montażu w wyspecjalizowanym warsztacie.
Podczas składania reklamacji na części elektryczne, systemy diesel: wtryski, kompresory A/C obowiązkowe jest podanie kodu wady ustalonego przez narzędzia diagnostyczne wraz z wynikiem testu (wraz z wartościami) oraz raportem wady.
Potrzebna jest również kopia faktury lub inny dowód gdzie możemy sprawdzić w jaki sposób nastąpił montaż i jakie części wymieniono.
Np. Wtrysk – zbiornik paliwa i rura muszą być wyczyszczone, filtr paliwa zmieniony. Kompresory AC – system AC musi być całkowicie przepłukany, zmieniony osuszacz i zawór rozprężny. W przypadku nie wykonania którejś z powyższych czynności roszczenia są niezasadne. Przepływomierz powietrza – diagnostyka wady z wartościami (wydruk, zdjęcia).
Do reklamowanego towaru należy dołączyć protokół reklamacji
Koszt przesyłki zwierającej reklamowany towar w chwili wysyłki w całości pokrywa zwracający, który odpowiada także za zapakowanie zwracanego towaru w sposób zabezpieczający go przed uszkodzeniem w transporcie.
Reklamowany towar zostanie wymieniony na wolny od wad lub zwrócony zostanie koszt jego zakupu (zgodnie z dokumentem sprzedaży).
Zwrot pieniędzy
Zwrotu płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie została udzielona zgoda na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Koszty wysyłki poniesione przy zakupie (wysyłka rzeczy od sprzedawcy do kupującego) – zwracane są do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w sklepie
.podstawa prawna: art. 32 ust 1, 33, 34 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta
Dodatkowe informacje i pomoc
Dodatkowe informacje o sposobie realizacji zwrotów możesz uzyskać kontaktując się z naszym konsultantem pod numerem telefonu 530 042 577 bądź dostępnym na stronie czatem.